13+7 idei eficiente de promovare a unui magazin online

magazin online

În epoca tehnologiilor, platformelor sociale și sistemelor de operare intuitive, orice utilizator poate deschide un magazin online în doar câteva ore. Și tot datorită lor, doar o idee și execuția sa corectă nu sunt suficiente, deoarece trebuie să concurezi cu giganții din industrie și companiile locale.

Succesul unui magazin online depinde 90% de eforturile depuse în promovare. De aceea, în articolul de astăzi, am selectat câteva idei de promovare a unui magazin online. Careva mai noi, careva mai vechi, dar cel mai important, toate – eficiente.

  1. Giveaway și concursuri

Ce ar trebui să facă un magazin online „începător”? Să utilizeze iubirea consumatorilor pentru gratuități: un produs, serviciu sau mostre. Această strategie, la nivel mondial, ajută la extinderea acoperirii, la atragerea atenției asupra ofertei și câștigarea inimilor primilor clienți. Dar nu recurge la ea prea des: utilizatorii se obișnuiesc repede să obțină totul gratuit.

  1. Comunitate VIP

Consumatorul modern este sceptic față de reduceri – acesta este un plan de marketing, prețul de vânzare poate fi mai mare decât cel obișnuit. Ca să funcționeze, trebuie să le faci exclusive, limitate în timp și sincere.

De exemplu, creează un club VIP cu oferte unice. Introdu acolo recompense personalizate pentru anumite acțiuni și zile de reduceri nebune la un număr limitat de produse.

Mai multe informații despre sindromul FOMO și ofertele limitate găsești aici: FoMO – sindromul profiturilor pierdute sau cum să stimulezi cumpărăturile spontane pe Internet

  1. Momeala

Cea mai grea parte a comerțului electronic este câștigarea încrederii consumatorilor. Pentru o afacere nouă, această misiune este practic imposibilă. Ce să faci? Cineva înșală și creează tone de recenzii false. Unii oferă utilizatorilor și bloggerilor un produs gratuit în schimbul unei recenzii cinstite.

Indiferent de calea pe care o alegi, ar trebui să ai un produs de momeală, o opțiune foarte ieftină sau gratuită, care să atragă primii clienți, să îi prezinte brandului și să motiveze să împărtășească experiențe.

  1. Notificările

Atragerea unui client într-un magazin online nu este atât de grea. Dar păstrarea și asigurarea unui flux constant de comenzi este. Când se efectuează prima achiziție, solicită informațiile de contact ale clientului și consimțământul acestuia pentru a primi notificări. Apoi configurează mesajele cu notificări că este timpul să repete comanda (numărul produselor din stoc scade) sau să încerce ceva nou (articole complementare și similare).

Din această strategie, s-a format chiar o direcție separată de comerț electronic – abonamentul.

  1. Comerț Angro

Pentru a crește cecul mediu și a motiva clienții să cumpere mai mult, creează promoții. „Cumpără trei și primește-l pe al patrulea gratuit. La achiziționarea accesoriilor, beneficiezi de o reducere suplimentară de 20%. Comandă întregul set și obține un produs cadou.”

Abordarea este veche, cunoscută, dar nu mai puțin eficientă.

  1. Vânzare încrucișată

Clientul cumpără o imprimantă pe site? Invită-l să comande mai multe cartușe de înlocuire. Este important să alegi propunerea care va face utilizarea produsului mai eficientă. Altă opțiune – de a oferi un produs exclusiv cu o comandă care nu poate fi achiziționată separat. Această abordare este foarte eficientă în stimularea interesului.

  1. Motivația

Pentru a răscumpăra efortul depus de un client potențial este recomandat să oferi un motiv suplimentar pentru a merge pe site-ul tău. Acesta poate fi un cupon de reducere, condiții exclusive sau un produs gratuit.

  1. Coșuri abandonate

Potrivit studiului, aproximativ 70% din coșuri sunt abandonate de utilizatori fără a finaliza comanda. La reducerea acestui număr teribil vor ajuta notificările. Amintește-le clienților despre bunurile abandonate și încearcă să dai răspunsuri la toate obiecțiile apărute. În cazuri extreme, poți oferi o reducere sau transport gratuit.

  1. Diverse platforme de promovare

Consumatorul modern este răsfățat: vrea să cumpere unde este confortabil. De aceea, este avantajos pentru magazinele online să le ofere o astfel de oportunitate pe piață, pe rețelele de socializare și în mesageria instantanee. Utilizează toate platformele disponibile pentru a face experiența cât mai simplă.

  1. Chat live

Un alt obicei al clientului este să primească imediat răspunsuri la întrebările sale. Dacă nu a găsit secțiunea sau produsul dorit în câteva secunde, riscul de a pierde vânzarea tinde până la 100%. În acest caz, chat-urile live sunt o salvare. Organizează un serviciu prietenos, susține clienții în toate etapele și răspunde instantaneu la probleme. Chat boții te vor ajuta să faci față sarcinii.

  1. Recomandări personalizate

Majoritatea magazinelor online se limitează la afișarea produselor vizualizate anterior și similare. Dar sunt mult mai eficiente recomandările personalizate bazate pe istoricul acțiunilor fiecărui consumator. Ghici de câteva ori dorințele clienților și ei vor dori să se întoarcă la tine.

  1. Bloggerii

Recomandările influencerilor sunt mai credibile și îi transformă pe abonați în fani ai brandului. Este adevărat că și aici există deja o mulțime de publicitate, acest lucru este vizibil mai ales în conturile bloggerilor de top. De aceea, este mai bine să cooperezi cu microinfluencerii, a căror credibilitate nu a fost încă subminată.

  1. Conținutul utilizatorului

Conform statisticilor, conținutul generat de utilizator este reținut cu 35% mai bine decât conținutul unui brand. Consumatorii s-au săturat de fotografiile promoționale ideale ale produselor, vor să știe cum arată în realitate, ce impresie au asupra celorlalți oameni.

Creează un #hashtag și roagă clienții să partajeze fotografii și videoclipuri cu acesta. Pentru a colecta conținut mai activ, organizează un concurs și afișează cele mai bune înregistrări.

  1. Marketing local

Un magazin online își poate vinde produsele sau serviciile în toată lumea. Dar consumatorilor le place să cumpere de la o afacere locală, care înțelege toate caracteristicile și preferințele locale. Iar primirea comenzilor de la astfel de companii este și mai rapidă, și mai convenabilă.

Pentru început, poți crea versiuni separate ale site-ului pentru a lucra în diferite regiuni. Indică locația pe hărți și oferă rezidenților locali condiții speciale pentru cooperare.

  1. Optimizare

Chiar și magazinele online pot crește organic, mai ales dacă nișa este liberă. Pentru a face acest lucru, trebuie să optimizezi toate paginile site-ului și produsele:

  • Adaugă un nume și o descriere unică;
  • Încarcă câteva fotografii de înaltă calitate;
  • Oferă clienților tabele convenabile pentru a-i ajuta să facă alegerea corectă;
  • Adaugă recenziile clienților și ale bloggerilor;
  • Indică prețul și condițiile de cooperare;
  • Oferă recomandări.

Testează diferite elemente pentru a-ți îmbunătăți experiența și a crește ratele de conversie. Motoarele de căutare te vor răsplăti pentru conținut de calitate.

  1. Program de loialitate

Programele de fidelitate nu sunt o noutate, dar pot fi făcute interesante și moderne. De exemplu, crează o aplicație pentru clienții preferați și adaugă un element de gamificare. Astfel, oferi nu numai reduceri, ci și o experiență exclusivă.

  1. Blog

Atunci când optimizezi un magazin online, nu te baza numai pe anchete comerciale. Acordă atenție și frazelor informaționale și de frecvență joasă. Creează conținut de înaltă calitate, întărește încrederea și statutul de expert și transferă, discret utilizatorii către magazin.

Mai multe despre: Business Blog și necesitatea lui pentru o afacere.

  1. Metode de plată și livrare

Aici este vorba, din nou, de comoditate. Cu cât oferi mai multe metode de plată și livrare, cu atât mai mulți clienți vor dori să lucreze cu tine.

  1. Personalizare

Oferă clienților produse personalizate create special pentru ei: sisteme individuale de îngrijire a pielii, îmbrăcăminte, ștampile cu logo, etc. Aceasta este o nouă tendință care poate deveni un avantaj competitiv convingător pentru o întreprindere mică.

  1. Sfaturi și tendințe

Creează conținut care va ajuta consumatorii să facă alegerea corectă: ghiduri, sfaturi de la experți, colecții de idei și tendințe. Plasează sugestiile în interfață pentru a oferi informații la momentul potrivit.

După cum am scris și la început, succesul unui magazin online, depinde 90% de eforturile depuse în promovare. De aceea, creează o strategie de promovare eficientă și vânzările nu se vor lăsa așteptate. Iar dacă îți dorești o strategie îndrăzneață, deosebită și personalizată, care te va ajuta să ajungi repede dar și să rămâi pentru mult timp „pe buzele” consumatorilor te așteptăm la  CreativeAd.

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *