24 sfaturi direct din practică despre cum să scrii articole de invidiat

articole
Astăzi am pregătit pentru tine câteva sfaturi din care vei învăța să scrii articole „demne de gelozie”. Toate sunt testate personal de membrii echipei CreativeAd, deci pot fi urmate cu încredere.

Dacă le vei folosi când vei scrie articole – nu vei regreta. Dacă nu – e dreptul tău. 🙂

1) Chiar dacă ești la început de drum, nu dispera: practica face minuni. Lucrul zilnic cu textele te va transforma într-un scriitor foarte priceput. Verificat.

2) Citește literatura corectă. Tu ești ceea ce „mănânci spiritual”. Dacă îți limitezi rația zilnică la citirea postărilor de pe Facebook și Instagram, atunci nu vei putea scrie ceva prețios. Vitaminele copywriting-ului se găsesc numai în literatura potrivită.

3) Când scrii articole, fii tu însuți. Cu cât stilul tău de scriere este mai apropiat de viziunea ta interioară, cu atât mai ușor îți va fi să te exprimi. În mod natural, cu trecerea timpului, acest lucru va fi transferat stilului tău de scriere. Cu cât mai mult te deschizi copywriting-ului, cu atât mai bune vor fi lucrările tale.

4) Dacă nu poți scrie un text, nu te forța. Asta înseamnă că încă nu i-a venit timpul. Este mai bine să fii sincer cu clientul și să-i spui că nu ai timp sau inspirație la moment, decât să-i dai un text slab.

5) Încercă să-ți dezvolți propriul stil. Fiecare copywriter are un stil unic, după care poate fi, uneori, recunoscut. Și tu ai unul. Cât de minunat ar fi ca textele tale să fie recunoscute, chiar și fără semnătură!

6) Nu “îmbâcsi” propoziția cu informații suplimentare. O serie de fraze lungi cu o mulțime de virgule este primul semn al diletantismului. Dacă fraza poate fi împărțită în 2 propoziții mai scurte – împarte-o!

7) Ai grijă ca textul să aibă ritm. Frazele de aceeași lungime fac cititul monoton și plictisitor. Propozițiile lungi trebuie să alterneze cu cele scurte. Acest lucru este foarte important pentru a păstra cititorul constant în formă. Nu-l lăsa să „adoarmă”.

8) Nu scrie un articol dacă înțelegi că trebuie să spui minciuni. Cititorul simte astfel de lucruri.

9) Less is more. Un cuvânt scurt este mai bun decât unul lung. O propoziție scurtă este mai bună decât una lungă. Un cuvânt familiar este mai bun decât unul necunoscut. Un paragraf mic este mai bun decât unul mare.

10) Nu te zgârci să aloci mai mult timp pentru crearea titlului. Joacă-te cu el până îl aduci la perfecțiune.

11) Nu scrie „ca toți”. Oamenii de succes nu sunt “ca toți”. Da, să mergi cu „turma” este sigur, dar nu și eficient. Dacă vrei să crești profesional, trebuie să ieși din mulțime și să fii diferit.

12) Fă mai mult decât ți s-a cerut. Clienții observă și apreciază astfel de lucruri.

13) Chiar dacă ai de scris „cel mai plictisitor articol din lume”, scrie-l ca și cum ar putea fi nominalizat la Premiul Booker.

14) Mereu lucrează asupra ta. Opțiunile “merge și așa”, nu trebuie să existe. Copywriting-ul – înseamnă căutare constantă și dorință nemărginită de a crește.

15) Dacă astăzi nu ai scris nimic, înseamnă că azi nu ai crescut deloc. Excepție este sfârșitul săptămânii și sărbătorile. Învață să scrii articole în fiecare zi.

16) Nu poți să placi tuturor, nu uita asta.  Astăzi poți fi lăudat/ă, mâine – poți fi criticat/ă până la absurd. Este ceva normal. Copywriting-ul este uneori dureros. Începe de pe acum să-ți dezvolți surditatea profesională. În cei diferiți și care au succes întotdeauna s-au aruncat cele mai multe pietre.

17) Nu uita să „presori” câte un pic de umor și pozitivitate în textele tale. Nu transforma lucrările tale în rapoarte trimestriale ale departamentelor de incinerare.

18) Nu îți fie frică să scrii pe temele care au fost abordate și de alții. Dacă cauți doar subiecte pe care nimeni nu le-a abordat, ai șansele să cazi în disperare. Este important nu subiectul în sine, ci modul în care acesta va fi prezentat de tine.

19) Fii mereu în tonus atunci când scrii. Nu te relaxa la mijlocul articolului sau la sfârșit. Uneori chiar și o propoziție, nu la locul ei, poate „știrba” efectul unui text.

20) Întotdeauna recitește ceea ce ai scris. Iar dacă „îți pare” că trebuie să mai ștergi ceva, șterge fără ezitare. Statistica spune că orice text poate fi (și trebuie) scurtat cu 30%. Cel care poate șterge din ceea ce a scris fără regret, va ajunge un copywriter foarte bun.

21) Învață să scrii articole de la colegi, de la vecini, de la concurenți, chiar și de la vânzătorii din magazine. Nu este nimic în neregulă cu asta. Este chiar benefic, atâta timp cât te ajută să scrii mai bine.

22) Fugi de șabloane. Acestea sunt scrise doar de scriitori slabi ori fără inspirație. Învăță să scrii articole din care să „curgă” esență, pasiune și originalitate.

23) Învață să-ți notezi toate ideile. Să redactezi ceea ce ai scris poți oricând, dar ideile geniale pierdute, uneori, nu mai pot fi recuperate.

24) Nu scrie pentru toată lumea, scrie doar pentru cititorii tăi. Cei care nu te pot înțelege și accepta vor exista mereu. Acceptă și nu lăsa asta să te afecteze.

Copywriting-ul este un domeniu mai puțin studiat la noi în țară, deci probabilitatea de a face greșeli este mai mare. Da, să greșești este uman, dar dacă nu ai înțeles că ai greșit și nu ai învățat din asta, atunci devine o problemă.

Una dintre soluții ar fi studierea mai profundă a acestui domeniu. O altă soluție eficientă în acest sens este participarea la Școala de Copywriting. Aici vei auzi, simți, înțelege și implimenta în practică o experiență de 15 ani, pe care a avut-o Adriana, atât în țara noastră, cât și în afara ei.

Înregistrează-te aici: http://copywriting.md/!

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *