4 reguli de naming valabile în era tehnologiilor moderne

naming

„Cultul” rețelelor sociale a schimbat total abordarea față de lucru, comunicare, cumpărături și divertisment, iar companiile trebuie să se adapteze acestor reguli noi de joc.

Goana după noile tehnologii influențează direct formarea brandurilor, iar procedura naming pentru companie, produs sau blog în era digitală devine din ce în ce mai critică.

În urma acestor fenomene, Knowledge@Wharton a efectuat un studiu, în urma căruia a identificat cum metodele moderne de comunicare afectează numele. Iată la ce concluzii au ajuns:

  1. Cifra magică este 7

De cele mai multe ori, numele companiei coincide cu adresa URL a site-ului. Astfel, un nume scurt, ușor de memorat este cel mai potrivit. Studiul a arătat că numele de domenii cu 7 sau mai puține caractere (se are în vedere tot ce precedă .com, .md, .ro, .ru sau un alt sufix) contribuie considerabil la creșterea traficului.

Același experiment a demonstrat că vine un flux de 2% de clienți din fiecare simbol din afara intervalului admisibil. 

  1. Simplețe și claritate în toate

Importanța numelor de domenii duce la faptul că companiile aleg nume scurte, deseori fictive (Amazon, Spotify, Uber, Google). Este important aici nu numai că denumirea este mai scurtă, ci și ușor de memorat și repetat.

Scurt și original este, desigur, minunat, dar numai dacă clientul știe deja despre produsul tău. Amazon, Uber și celelalte branduri renumite, cheltuie o grămadă de bani pentru ca numele lor să fie auzite și înțelese. Dacă nu ai câteva miliarde în plus, cea mai bună soluție este să alegi un nume simplu și ușor de înțeles. Și da, acest lucru sună mai ușor decât este în realitate.

  1. Nu uita de asistenții virtuali – OK Google

Trăim în era digitală, deci este esențial ca Google Assistant, Siri și alți asistenți virtuali vocali să îți perceapă în mod clar produsul / serviciul. Numele ar trebui să sune așa, încât consumatorul, fără a avea complicații la pronunțare, să poată da comanda asistentului virtual, iar acesta – să-l poată pronunța și găsi în online. Concluzie: numele trebuie să poată fi pronunțat ușor în orice limbă.

  1. Compatibilitate cu ecranul smartphone-urilor

O parte mare din populație navighează pe internet de pe smartphone, deci asigură-te că site-ul tău poate fi accesat și de pe telefon. Pune accent pe denumiri scurte, fonturi, simboluri și alte elemente vizuale care atrag atenția, pentru a face brandul tău ușor de recunoscut chiar de la primul click.

„Fluența percepției este o tendință modernă a dispozitivelor mobile. Utilizatorul procesează rapid informațiile, deci, brandul trebuie să fie recunoscut la prima vedere, ca și numele, evident.”, explică Barbara Kahn, marketolog la Wharton.

Check-list de verificare a numelui:

  1. Să conțină maxim 7 caractere;
  2. Prea multă creativitate = greșit, prea multe litere = greșit;
  3. Nu uita de asistenții vocali;
  4. Creează un produs despre care lumea să vrea să vorbească și numele căruia – lumea să vrea să îl rostească.

În sfârșit te-ai decis să creezi un blog sau să deschizi o afacere, dar nicidecum nu poți trece de etapa numelui? Iată câteva soluții:

  1. Apelează la serviciile unui specialist în naming, pe care îl poți găsi aici http://creativead.md/.
  2. Vino la Cursul Slogane & Titluri – unde afli direct de la noi cum să creezi un nume care prinde și generează popularitate!
  3. Vino la Școala de Copywriting, unde afli cum să scrii texte de invidiat!

 

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *