7 moduri de a-ți cuceri publicul chiar din primul paragraf

paragraf

Te-ai gândit vreodată de ce mulți vizitatori nu îți citesc articolele? Motivul se află chiar în primul paragraf al textului. Aceste câteva propoziții pot interesa cititorul sau îl pot face în mod enervant să închidă pagina.

Care este secretul primului paragraf? Cum să începi cu succes articolele și ce greșeli ar trebuie să eviți, află din textul de mai jos.

De ce primul paragraf este adesea în plus?

Redactorii profesioniști recomandă renunțarea la primul paragraf al textului. În cele mai multe cazuri, aceștia au dreptate. În căutarea logicii, autorii fac adesea începutul unui articol să pară un eseu școlar. Drept urmare, primul paragraf nu îndeplinește funcția principală: nu prinde publicul. Dimpotrivă, începutul materialului devine plictisitor, greu și respingător. Acest lucru se întâmplă atunci când autorul folosește trucuri nereușite:

  • Începi articolul cu o explicație a intențiilor tale

Probabil îți sunt deja cunoscute astfel de exemple:

– Scopul acestui articol este să vorbim despre …

– În această recenzie vom vorbi …

– M-am confruntat cu … și am decis să scriu asta într-o nouă postare.

Asemenea modele nu sunt un tabu absolut. Acestea pot fi utilizate la sfârșitul primului alineat, atunci când ai interesat deja publicul, dar nicidecum să începi textul cu ele.

  • Începi articolul cu o definiție

Acest lucru face ca materialul să pară nu doar un eseu școlar, ci și un text al epocii SEO sălbatic umplut cu cuvinte – cheie:

– Persoana de prisos din lucrările clasicilor literaturii ruse – este …

– Promovarea site-urilor pe poziții – este un serviciu care îți permite să aduci site-ul în partea de sus cu o garanție.

Experții SEO din școala veche cereau autorilor să înceapă textele cu definiții, deoarece acest lucru asigura ca cuvintele cheie să fie introduse în primul paragraf și chiar în prima propoziție. Astăzi, această metodă este irelevantă în contextul promovării. Dar mai ales pentru cititorii vii, această abordare nu a fost niciodată relevantă.

  • Din A spre B prin Z

În condiții de surplus informațional și ritm „turbat” al vieții, autorii nu au timp să încălzească publicul. Cititorii doresc să primească imediat informațiile necesare. Dacă primul paragraf nu confirmă faptul că articolul conține datele necesare, cititorul pleacă.

  • Se simte nesiguranța

Dacă cititorul se îndoiește de expertiza autorului, nu va citi materialul. Pentru a nu lăsa loc de îndoială evită următoarele îmbinări:

– Cred că …

– Nu sunt complet sigur, dar …

– Imi cer scuze pentru …

De obicei, astfel de cuvinte de la începutul textului sunt inadecvate.

7 moduri de a prinde atenția cititorilor

Gata, am trecut de greșeli. 🙂 Acum să vedem cum să scrii primul paragraf așa, încât acesta să capteze atenția publicului și să îl facă să „devoreze” textul tău:

  1. Pune o întrebare

Aceasta ar trebui să-i facă pe cititori să se gândească. Dacă se întâmplă acest lucru, consideră că acesta va citi materialul până la sfârșit. În plus, întrebările pot ajuta la formarea așteptărilor și la gestionarea nevoilor publicului.

  1. Șochează, surprinde, provoacă publicul

Acest lucru se poate face cu fapte, comparații provocatoare, analogii neobișnuite.

  1. Joacă pe contradicții, contrastează două fenomene opuse

„Mamă odihnită și copii cuminți”, „Ninge în Australia”…

  1. Începe cu un citat sau un proverb

Cuvintele unor oameni faimoși sau un proverb popular atrag întotdeauna atenția. Dar totul cu limită.

  1. Spune o poveste

Nu uita însă, că acesta este primul paragraf. Prin urmare, povestea ar trebui să se încadreze în câteva propoziții.

  1. Începe cu o propunere de vânzare unică

Această abordare funcționează dacă vorbești despre un produs care diferă cu adevărat de ofertele similare față de concurenți.

  1. Glumește, spune un banc, joacă-te cu cuvintele

Aceasta este o modalitate excelentă de a interesa publicul.

Formula unui prim paragraf perfect

Un prim paragraf bun este format din câteva propoziții. Primul prinde publicul și îl face să acorde atenție articolului. Următoarele 2-3 propoziții sunt informative: formulează problema, spune cititorului despre material etc. Ultimele 1-2 propoziții explică publicului ideea materialului, vorbesc despre beneficiile acestuia.

Utilizează această formulă pentru a scrie întotdeauna primele paragrafe, ademenitoare. Iar la utilizarea metodelor descrise vei atrage vizitatorii chiar din primele fraze și îi vei face să citească articolele tale în întregime. Dacă ai nevoie de mai multe informație și chiar de mai multe exemple, te așteptăm la Școala de Copywriting. Vino, să facem împreună din articolele tale, adevărate instrumente de vânzare.

 

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *