Content marketing sau marketing strategic de conținut – ce este și de ce TOȚI au nevoie de el?

content marketing

Cum a ajuns Michelin un brand atât de cunoscut și ce rol a jucat content marketing-ul în asta?

În 1900, frații Michelin au lansat primul ghid Michelin Roșu, care a fost printat în 35.000 de exemplare. Ghidul a fost distribuit gratuit pe perioada târgului mondial de la Paris și era dedicat tuturor șoferilor de atunci. În ghid erau incluse informații foarte utile despre toate stațiile de vulcanizare, service-uri auto, stații PECO, mecanici auto, hoteluri, restaurante, etc.

Ghidul a devenit atât de popular, în special în ceea ce ținea de restaurante, încât în 1926 Michelin a lansat faimoasele „Stele Michelin”, care erau acordate restaurantelor, după o inspecție a acestora.

content marketing

Mai târziu, Michelin a publicat Ghidul Verde, unde se vorbea despre destinații turistice, și site-ul www.viamichelin.com, care este și azi foarte popular.

De ce a făcut Michelin asta?

Pentru că în 1900 aveau doar 3.000 de mașini vândute, iar scopul era să crească acest număr considerabil. Toată această strategie a implicat foarte mult content marketing, iar rezultatul îl cunoaștem cu toții: Michelin este un lider mondial în industria sa și un brand recunoscut de toți.

Michelin – exemplu de brand care a demonstrat eficiența content marketing-ului

Deși mulți poate că aud de content marketing și cât este el de fain pentru prima dată, această noțiune nu este deloc nouă. Michelin a intrat în istoria marketingului ca un brand promovat super-inteligent și a făcut asta anume cu ajutorul content marketing-ului.

Cumpărătorul contemporan nu mai acceptă să i se vândă direct. El/ea vrea să fie convins să cumpere.

Marketing este o noțiune pe care o auzim destul de des, dar content marketing-ul este un concept mai rar folosit. Iar asta este trist. De ce? Pentru că marketing fără o strategie de conținut nu este eficient, iar o strategie de conținut bine pusă la punct poate face dintr-un brand un adevărat prieten al consumatorului. Un prieten de la care cumperi și pe care îl recomanzi tuturor. 🙂

Ce este content marketing-ul?       

Termenul “content marketing” constă din 2 cuvinte – conținut și marketing. Este, evident, un concept strâns legat de marketing, care implică mult copywriting.

Cu alte cuvinte, content marketing-ul este un tip de marketing care se bazează pe crearea și distribuirea pe platformele corecte a conținutului care nu promovează direct și explicit un brand, dar stimulează interesul publicului în produsele și serviciile companiei respective.

Din punctul de vedere al consumatorului (și anume acest punct de vedere ar trebui să fie mai important, dacă o companie vrea să ajungă la un număr de vânzări superior), content marketing-ul este definirea și satisfacerea unor nevoi ale publicului țintă. Consumatorul trebuie să fie în centrul atenției. Nu banii. Nu vânzările. Con-su-ma-to-rul. Astfel, afacerea dobândește un element de valoare, se poate spune chiar etic, funcționând în serviciul oamenilor.

content marketing

Care e diferența dintre content marketing și alte instrumente de promovare?

Pentru a înțelege diferențele dintre content marketing și publicitate, vă propun o asemenea comparație a modului în care se transmite un mesaj de promovare publicului:

  • Publicitatea transmite un mesaj direct, fiind concepută pentru a impune un produs pe piață și a face o persoană să cumpere.
  • În content marketing, construim și prezentăm publicului expertiza unui brand într-un anumit domeniu. Oamenii, văzând expertiza companiei în acest domeniu, au încredere în el, rezonează cu acesta, stabilesc o linie de comunicare și privesc brandul-furnizor al unui produs / serviciu, ca pe o autoritate notorie care știe totul despre acel produs.

Această diferență și utilitatea noțiunii de content marketing a fost tare detaliat și fain expusă și în acest articol: Ghid în Elaborarea și Implementarea Strategiei de Content Marketing.

În concluzie…

În content marketing, evităm publicitatea directă. Nu mai promovăm ceea ce vrem să vindem prin clișee de genul Suntem cei mai buni!, Cumpără de la noi!, etc.

În content marketing, oferim oamenilor informație utilă, interesantă, uneori amuzantă, alteori virală. Modul în care se oferă această informație, platformele unde se publică și direcțiile de comunicare se stabilesc într-o strategie de conținut (dar despre asta vorbim în următorul articol).

Content marketingul oferă informație gratuită publicului, pentru ca acesta să vrea să cumpere la un moment dat ceea ce vinde un brand anume.

Și aici tare simt oportun să-l citez pe scriitorul pentru copii Korney Chukovsky: “Scrie fără vreun scop anume, pentru asta se plătește mai mult“.

 

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *