Cum măsori eficiența copywriting-ului?

copywriting

Poți măsura dragostea? Dar copywriting-ul? ♥

Totul poate și trebuie să fie măsurat. Inclusiv eficiența textelor. Copywriting-ul, însă, este un concept greu de încadrat în anumite unități de măsură.

Este ceva asemănător atracției, emoțiilor, dragostei, la urma urmei. 🙂 Cât de mult ești atras de cineva? Cât de bine funcționează un text? Înțelegi ideea, da?

Deci, am stabilit: copywriting-ul este o noțiune oarecum abstractă. Și, totuși, există anumite criterii, la fel de abstracte – ce-i drept, care ne permit să măsurăm eficiența textelor.

Hai să vedem care sunt ele:

1. Conversia

Evident, conversia și calitatea textelor nu au un raport de 1:1. Există multe alte variabile aici, cum ar fi imaginile, timpul de răspuns al site-ului, design-ul, etc. care contribuie la conversia finală. Și, totuși, fără dubii, copywriting-ul are un rol important în eficacitatea sau ineficacitatea unei campanii de promovare și influiențează, mai mult sau mai puțin, conversia finală.


Următorii 6 indicatori ar putea fi incluși într-un sondaj de opinie adresat cititorilor. Chiar îți sugerez să o faci. Aceștia se referă nemijlocit la partea subiectivă a modului în care este recepționat un text de public, iar răspunsurile pot fi folosite pentru a optimiza în viitor ceea ce are nevoie de îmbunătățiri.

2. Originalitate

Titlul textului captează atenția cititorului, în multitudinea de titluri care invadează spațiul său informațional zilnic?

3. Structurare

Este textul structurat corect și destul de aerist, pentru a fi ușor scanabil de ochi? Primul paragraf este diferențiat de restul textului? Conține textul subtitluri, liste numerotate sau cu marcatori, etc?

4. Plăcere

Da, revenim la emoții și atracție. 🙂 Cât de plăcut este pentru potențialul client să citească textul? Stilul în care a fost scris acesta transmite un ton plăcut publicului?

5. Comprehensibilitate

(De regulă, evit cuvintele mega-lungi, dar, uneori, n-am încotro J )

Este textul ușor de citit și de înțeles? Mesajul este clar pentru cititor?

6. Emoții

(Cum fără ele? 🙂 )

Textul creează o conexiune între cititor și brand? Se regăsește persoana care citește în cele transmise de text?

7. Empatie

Textul răspunde necesităților, dorințelor, durerilor publicului? Empatia este unul dintre cele mai importante principii ale copywriting-ului de calitate.


Sunt aceste 7 metrici unicele sau cele mai bune criterii de a măsura eficiența unui text?

Nu neapărat.

Dar ele sunt un bun punct de pornire și de înțelegere a capacității unui copywriter de a scrie pentru public, și nu pentru sine. Dacă vrei să înveți să scrii așa, încât toate cele 7 criterii de mai sus să fie frumos bifate, vino la Școala de Copywriting și învață cum să transmiți emoții și să vinzi cu penița (sau cu tastiera, mai bine 🙂 )

P.S.: Între timp, vezi și alte articole la fel de interesante și utile pe blogul CreativeAd:

Business blogul – ce este și de ce orice afacere are nevoie de el

Apa în copywriting – cum să nu suprahidratezi textele tale

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *