De ce cumpărarea unei baze de date de email-uri NU este o idee bună?

email

Majoritatea colegilor din domeniu deja știu – email marketing-ul este, indubitabil, un instrument eficient. Sigur, în Moldova, multe companii încă nu au învățat să scoată maximum de utilitate din acesta, dar despre asta vorbim cu altă ocazie.

Azi vorbim despre bazele de date. Atunci când te avânți în lumea mass-emailing-ului, vrei să o faci pe bune în masă: la cât mai multe persoane, la cât mai multe adrese de email încărcate în baza de date.

Și, dacă nu ai o bază de date proprie?

Nici una. Nici măcar una micuță, din câteva zeci de potențiali clienți. Ce faci?

Poate cumperi una, că tot sunt anunțuri de acest gen și tot felul de propuneri? Nu mai trebuie să te complici cu formulare online. Doar faci upload contactelor în aplicația de  mass emailing și dai click pe „Trimite”. Poate nu e o idee rea? Poate, din contra, le faci o favoare acelor oameni că îi anunți despre compania ta minunată, produsul tău care le va schimba viețile sau serviciul fără de care ei nu vor mai putea trăi?

Nu.

Cumpărarea unei baze de date nu se termină la simplul schimb de contacte versus bani, ci vine la pachet cu un șir de probleme, despre care vânzătorii de adrese de email tac delicat.

Iată de ce vă sugerez prietenește să nu cumpărați baze de adrese de email:

  1. Este ilegal

Expedierea de spam este interzisă prin lege de multe țări ale lumii, inclusiv Moldova. Adresa de e-mail este inclusă în categoria datelor cu caracter personal și, prin urmare, poate fi folosită doar cu acordul persoanei ce o deține.

Multe servicii de mass emailing solicită utilizatorilor să semneze un acord până la încărcarea unei baze de date în mediul online, prin care aceștia declară că expedierea de emailuri se va face strict cu acordul destinatarilor.

Pe lângă aceste acorduri, instrumentele online mai și moderează expedierile de emailuri, în special când este vorba de o bază de date cu multe adrese noi incluse în ea.

  1. Nimeni nu așteaptă mesajele tale

Cutia poștală este spațiul personal al persoanei, iar când în acest spațiu ajunge o scrisoare pe care el / ea nu o așteaptă, acesta simte o indignare justificată. Urmările sunt logice: scrisoarea nu a fost dorită – ea a cauzat un sentiment neplăcut – click-ul pe „Trimite în Spam” este inevitabil.

Chiar și emailurile așteptate ajung adesea în Spam. Oamenii uită că s-au abonat la Newsletter, nu le place contentul sau, în loc să se dezaboneze, preferă să trimită scrisoarea în Spam. Evident, procentul  de catalogare drept Spam al scrisorilor venite de la companii despre care destinatarii nici nu au auzit este net superior față de companiile care folosesc adresele de email în mod legal.

  1. Riști cu reputația domeniului

Domeniul tău va fi înregistrat drept unul care trimite spam și poate fi inclus în „listele negre” ale diferitor motoare de căutare. Mesajele spam au devenit o problemă luată în serios de toți „actorii” mediului online, de aceea motoarele de căutare, browserele, antivirusurile luptă cu ea în modul cel mai serios. Una dintre căile de luptă este urmărirea domeniilor din partea cărora este expediat spam-ul și adăugarea lor în lista neagră.

Lista neagră (black list) este o listă a adreselor IP și a domeniilor care au fost blocate din cauza spam-urilor suspecte. Scopul listelor negre este reducerea procentului de corespondență nesolicitată.

Ce înseamnă asta?

Dacă domeniul se află în lista neagră internă a serviciului de e-mail – Gmail, Yandex sau oricare alta, scrisorile tale vor ajunge automat în spam, ocolind Inbox-ul. Iar dacă un domeniu este inclus în listele externe RBL (liste negre în timp real), mesajele din partea acestui domeniu nu trec de filtrele serverelor de e-mail, deci nici măcar în Spam nu ajung.

În concluzie…

Bazele de date de adrese de email nu sunt vândute legal. Iar colectarea în mod legal a unei baze mari nu este posibil într-o zi. Dar să riști pentru asta cu banii și reputația este o idee proastă, cu consecințe negative.

Ce e de făcut?

Înarmează-te cu răbdare și folosește mai multe metode de colectare a informației:

  • Formulare de abonare la NL pe website
  • Informație gratuită și utilă oferită ca e-book
  • Facebook ads
  • Concursuri
  • Formulare offline

Fii inventiv și creativ, dar fii onest, iar numărul adreselor de email din baza ta de date va crește încet, dar sigur.

Facebook Comments
Share Button

Un comentariu la „De ce cumpărarea unei baze de date de email-uri NU este o idee bună?”

  1. Mulțumesc pentru articol, într-adever răbdarea și investițiile pe termen lung sunt o chie a succesului, în cazul e-mail-urilor lista trebuie construită atent și fundamentată pe încredere reciprocă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *