Tatiana Ganziuc: „Cererile pe piață cresc rapid, concurența la fel, iar dacă nu cunoști anumite trucuri în procesul de scriere al textelor, vei obosi repede, vei fi frustrat, iar textele tale vor deveni mai mult depresive decât gustoase.”

copywriting

Iată ce răspunsuri gustoase a oferit absolventa Școlii de Copywriting, Tatiana, în interviul nostru.

De ce ai decis că îți este de folos să participi la școala de copywriting?

Termenul de „copywriting” l-am auzit acum mai bine de 10 ani, pe când îmi făceam studiile în București. Atunci am avut ocazia să lucrez timp de un an la o agenție de publicitate unde am gustat pentru prima dată din acest domeniu și, cu siguranță, a fost dragoste la prima vedere. Deși, la un moment dat, am avut și o mică pauză profesională (fiind în concediu de maternitate) nu am renunțat nici o zi să visez că într-o bună zi o să revin în forță. Între timp, cunoștințele mele erau alimentate din diverse cărți de specialitate de copywriting pe care le comandam din România, pentru că la noi nu se găseau încă. Îmi doream mult să particip și la training-uri care, cu părere de rău, se făceau numai în București, iar eu nu dispuneam de timp ca să merg acolo. Când am cunoscut-o pe Adriana, m-am bucurat enorm că în sfârșit a ajuns copywriting-ul și în Republica Moldova și nu am ezitat nici o clipă să mă înscriu la Școala de Copywriting. Acest domeniu este unul complex, cu o multitudine de tehnici și Tips&Tricks pentru a face ca un text să aibă priză la public, ceea ce este esențial atunci când vrei să vinzi un anumit produs sau serviciu.

Aveai careva așteptări de la curs? Care?

Cu siguranță am avut așteptări mari, iar ele au fost satisfăcute pe deplin. Probabil fiecare dintre voi cunoaște acel moment când îți petreci ore în șir, face-to-face, cu o pagină albă, în așteptarea inspirației, iar între timp te gândești serios de ce pinguinii au aripi, dar nu zboară, sau care este patronimicul lui Coco Chanel ca, la un moment dat, să te simți izbit de o foame cruntă – ceea ce deja e o chestiune de viață și moarte ca să ajungi cât mai repede la bucătărie. Ei bine, la Școala de Copywriting vei învăța să treci mai ușor peste aceste momente dramatice, vei învăța cum să-ți „cultivi” inspirația și imaginația.

Care teme ți-au plăcut cel mai mult?

Una dintre temele care reprezintă cheia spre succesul unui text sunt titlurile. De ele depinde impactul asupra publicului țintă, ele reprezintă 80% din valoarea totală care o poate avea articolul asupra unui serviciu/produs, ele sunt primul mesaj pe care-l vede un client, dar, dacă nu sunt scrise corect, cu siguranță este și ultimul mesaj. O altă temă extrem de utilă a fost despre formulele de scriere a unui text, pe care, dacă nu le cunoști și nu le respecți, ai șanse mari să scrii un haos total, fără măcar să menționezi soluțiile de care este interesat cititorul.

Numește 3 caracteristici pe care ar trebui sa le aibă un text pentru a avea succes?

  • Psihologic. Pentru ca un text să aibă impactul dorit asupra cititorului, consider că un copywriter veritabil trebuie să fie în primul rând psiholog. De ce? Pentru că un text are succes atunci când avem impresia că el ne citește pe noi și nu invers. Atunci când atinge anumite probleme sau necesități ale vieții noastre, ne emoționăm, emoțiile sunt cele care ne sensibilizează, iar ceea ce sensibilizează aceea se vinde. Un copywriter trebuie să fie un cameleon, să intre în pielea cititorului și să-i anticipeze dorințele.
  • Omul cât trăiește – învață, de aceea nu înceta niciodată să citești și să te dezvolți, iar cunoștințele transformă-le în cuvinte.
  • Cu soluții. Fii mereu atent la necesitățile și nevoile celorlalți, ascultă/găsește soluții și împărtășește-le prin texte.
  • Acum e greu să uimești pe cineva, de aceea este important să-ți creezi stilul propriu pentru a te simți confortabil, iar asta înseamnă să știi să fii flexibil și, în același timp, creativ. 

S-a schimbat modul în care percepi textele din online și offline acum?

Eu am apreciat cu nota 10 cursul și este o notă obiectivă. Acest curs înglobează cele mai importante aspecte din procesul de copywriting, de asemenea sunt multe exemple, exerciții, dezbateri și fiecare poate cere o părere asupra textelor sale, indiferent de domeniul în care activează.

S-a schimbat mult modul în care percep textele, datorită cunoștințelor pe care le-am acumulat.

Ai aplicat în activitatea ta ceea ce ai învățat în timpul orelor?

Am aplicat și voi continua să o fac. Voi participa și la celelalte lecții oferite de Școala de Copywriting pentru că vreau să mă perfecționez continuu.

Continuă gândul: Pentru mine Școala de Copywriting a fost…

O curățenie în gânduri și idei. Acum nu mai simt frica „paginii albe” pentru că am învățat să fac un research corect al informației, să-mi aranjez gândurile în pagină și să ofer consecutivitate în procesul de citire. Știu să clasific prioritățile, să ofer soluții și să abordez ideile principale.

Ce sfat le-ai da celor care încă stau pe gânduri dacă să vină la școală

Nu e de stat pe gânduri aici, pentru că în timp ce tu te gândești, alții acționează. Cererile pe piață cresc rapid, concurența la fel, iar dacă nu cunoști anumite trucuri în procesul de scriere al textelor, vei obosi repede, vei fi frustrat, iar textele tale vor deveni mai mult depresive decât „gustoase”. Cunosc bine sentimentul de scepticism, pentru că am suferit și eu de această boală, dar în momentul când am încetat să mă întreb „Dacă se merită” ci pur și simplu am acționat, am acumulat mai multe cunoștințe și am economisit 100% forțe pe care le-am folosit pentru imaginație și creativitate. Școala de Copywriting este soluția ta cea mai bună, dacă vrei să te menții mult timp în acest domeniu.

copywriting

 

Dacă vrei și tu mai multe sfaturi și trucuri utile care vor face ca textele tale să fie în pas cu moda”, citite și apreciate, te așteptăm la cursul nostru de copywriting!

Facebook Comments
Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *