Textul de promovare a unui serviciu sau produs – ce trebuie să scriem ca să nu plictisim, dar ca să vindem

promovare

Mai țineți minte scenele din „The Wolf of the Wall Street” unde Leonardo DiCaprio roagă prietenii, apoi publicul să îi vândă un pix? Dacă nu, urmăriți-le și revenim la discuții după. 🙂

Cine a avut succes mai mare – amicul care a creat în 2 secunde o situație în care DiCaprio avea nevoie de acel pix sau barbații la costum, care încercau să descrie pixul ca „minunat, profesional, drăguț”? Voi, când scrieți texte de promovare, cu cine vă identificați – amicul isteț sau corporatistul rigid?

Textele de promovare sunt preferatele mele. Dar a durat ceva timp până am ajuns să le iubesc. Cândva, le priveam ca pe o sursă de confuzie și probleme în găsirea acelui echilibru între ce vrea clientul și de ce are nevoie publicul. Probabil, multe persoane care au de scris un text de promovare se confruntă cu aceleași stări de cald-rece și nu știu de unde să înceapă.

Sau, din contra, „știu prea bine” și noi, publicul țintă, ne trezim cu texte scrise într-un stil mega-corporativ și cu ego-ul la putere, în care ni se servesc fraze de genul:

  • Noi suntem cei mai buni!
  • Noi avem cele mai mari succese!
  • Avem perspective, progrese, unicitate, etc.

Ok, felicitări celor care se consideră așa, dar publicul nu are nevoie de asta. Cel puțin, nu la etapa când încercați să le vindeți careva produse/servicii.

 

Textul de promovare nu este o compunere despre istoricul unei afaceri. Nu este nici o umplutură de pagină, întinsă pe 3,000 de caractere, fără mare sens și valoare informațională.

Textul de promovare ar trebui scris exact la subiect. Publicul are nevoie de argumente concrete. Beneficii interesante. Și un CTA potrivit. Atât.

Despre ce scriem?

Despre produsul sau serviciul care se promovează: ce face acesta, de ce este necesar potențialilor clienți, cum acesta îmbunătățește viața lor.

Concentrarea ar trebuie să meargă pe DE CE are nevoie clientul de acest produs în rutina sa zilnic. Oamenii cumpără din 2 motive:

Să crească plăcerea sau Să scadă durerea

Operați cu aceste două stări. Creați probleme, urgențe sau, din contra, desenați în cuvinte o realitate frumoasă, unde clientul ar putea fi DACĂ ar cumpăra produsul/serviciul vostru.

Clientul mai vrea să știe și următoarele:

  • Caracteristicile generale
  • Opțiunile standard și suplimentare (dacă există)
  • Garanțiile
  • Beneficiile
  • Prețul
  • Ce să facă ca să cumpere (să facă comanda online, să meargă la magazin, să sune, etc.)

Toate produsele au nevoie de texte lungi?

Mereu este bine să vă întrebați dacă produsul despre care scrieți are nevoie de un text mai mare sau este destul să vă limitați la 500-1,000 caractere. De exemplu, covoarele – acestea nu au nevoie de articole de lungimea comentariilor literare din liceu pentru a cuceri clienții. Stofa, mărimile, avantajele față de alte covoare, plus câteva poze bune – acestea sunt destule pentru o prezentare demnă de atenția publicului țintă.

Pe de altă parte, serviciile medicale necesită mai multe cuvinte în promovarea lor:  când sunt necesare, în dependență de specificul lor, cui i se dedică, de ce este nevoie de o frecvență stabilă în utilizarea lor, etc.

Oricare nu ar fi subiectul textului de promovare, scrieți ceea ce îi este necesar potențialului client să știe pentru a lua decizia de a cumpăra, nu ceea de ce are nevoie orgoliul proprietarului de afacere.

Sugestie practică:

Treceți cu ochii peste statistica celor mai frecvente întrebări care apar din partea clienților unei companii. Dacă statistica nu este înregistrată undeva, vorbiți direct cu vânzătorii – mai bine decât ei nimeni nu va ști care sunt cele mai dese preocupări ale clienților cu privire la un produs/serviciu.

Încercați să modelați un text care să promoveze acel produs/serviciu, dar și să răspundă totodată celor mai frecvente întrebări. Astfel, principalele obiecții sunt rezolvate din start, chiar din textul de promovare, iar cititorul ajunge fericit și satisfăcut la CTA-ul de la sfârșitul textului.

În rezultat – conversia crește, voi nu scrieți orbește și pe ghicite și toți sunt mulțumiți.

Pe curând!

Facebook Comments
Share Button

Un comentariu la „Textul de promovare a unui serviciu sau produs – ce trebuie să scriem ca să nu plictisim, dar ca să vindem”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *